T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KEMALPAŞA - Şehit Halil Kantarcı Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Teknoloji Elçileri Etwinning Projesi, ortaklarımızdan Yunus Emre Üngör öğretmenimizin sunumuyla  öğrencilerimizin katılımıyla Online Kizoa Video Montaj eğitimi webinarını yaptık. Eğitim sonunda öğrencilerimizin okullarının tanıtım videolarını hazırlama görevi bulunuyor.

Nis

Teknoloji Elçileri projemiz kapsamında öğrencilerimiz okul içi logo tasarım etkinliği yaptılar. Okulumuzda öğrencilerimizin tasarladığı 15 logo anket yoluyla yarıştı. Ankete 507 kişi katılmış olup en çok oyu alan (%65,9) logo birinci oldu. Logoyu tasarlayan Betül öğrencimizi tebrik ediyorum.

Nis

Okulumuz matematik öğretmeni Özlem OKUMUŞ öncülüğünde kurucusu olduğumuz "Teknoloji Elçileri" isimli E-twinning projesi etkinlikleri kapsamında yerli ve yabancı 9 ortak ve öğrencilerimiz ile kurucu ortağımız Sivas Fen Lisesi bilişim teknolojileri öğretmeni Erhan KUTLUCAN'ın sunumuyla İngilizce Canva eğitimini gerçekleştirdik. Eğitim sonrası öğrencilerimiz öğrendiklerini yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında okulumuzda pano hazırladı.

Nis

Gelenekten geleceğe e twinning projesi kapsamında Doğu Anadolu türkülerinden  Kınayı Getir Aney türküsü öğrencilerimiz tarafından sahneye konuldu.

Nis

Gelenekten geleceğe Türkülerimiz E Twinning projesi kapsamında İç Anadolu Bölgesi türküleri panosu hazırlandı.

Nis

2021-2022 Eğitim-Öğretim döneminde yürütülen "Uluslararası eTwinning Projesi" kapsamında okulumuz, biri Polonya ve altısı Türkiye'den olmak üzere yedi ortakla "TEKNOLOJİ ELÇİLERİ( TECHNOLOGY AMBASSADORS)" Projesini yürütmektedir. 

Teknoloji Elçileri projemiz, öğrencilerin çeşitli teknolojik alanlarda yeterli araştırmalar yapabilmesini, gerektiği zaman nitelikli bir ürün ortaya koyabilecek kadar ayrıntılı öğrenmesini ve bu alanlarda uzmanlaşmasını hedefleyen bir projedir.

Matematik Öğretmeni Özlem OKUMUŞ rehberliğinde yedi öğrencimizin yer aldığı ekibimiz tasarım,video montaj, robotik,3D çizim gibi alanlarda ürünler oluşturmaktadır.

Mrt

Kalite  Takip sistemi ,Değerler Eğitimi ,bilim ,sanat,spor,sosyal ve kültürel etkinlikler alanı Mart Ayı etkinliği olarak akran eğitimi bulunmakktadır .Bu kapsamda öğrencilerimizin yaşıtlarından etkilendiği,onlar ile özdeşleştiği gerçeğinden hareket ile çeşitli alanlarda başarılı olmuş öğrencilerimizin ;akranlarının öğrenme eksikliğini gidererek akademik gelişimlerine katkıda ulunma ,işbirliği yaparak özgüvenlerini geliştirme ve yeni arkadaşlıklar oluşturarak takım ruhu oluşturma adına  çeşitli alanlarda etkinlikler yapılmıştır.

Mrt

2021-2022 Eğitim -öğretim yılı Okulumuz mesleki uygulamaya katılacak öğrencilerimizin hazır bulunuşluklarını desteklemek amacı ile Kur'an-ı Kerim Okuma ve uygulama çalışmalarımız devam etmektedir.Bu kapsamda öğrencilerimize Fatiha Suresi ,Namaz Sureleri, Yasin-i Şerif  ve aşırlar mahreç ve tecvit kurallarına uygun olarak olarak okuma ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır.  Rehber öğretmenlerimiz eşliğinde uygulamaya katılan öğrencilerimiz değerlendirilerek yapılan hatalar ve eksiklikler uygulamalı olarak düzeltilmektedir.

Mrt

Mart Ayı KTS etkinlikleri kapsamında "Yıllarca Öğrenci yetiştirmis/yetiştirmekte olup hayatını eğitime adamış öğretmenlerimiz ile buluşma"etkinliği kapsamında okulumuz idarecilerinden emekli meslek dersleri öğretmenimiz Hasan Ali BÜKER  ve okulumuzda yıllarca idarecilik yapmış ve halen meslek dersleri öğretmeni olarak hizmet eden Mükremin AYDIN  Hocamız  öğrencilerimiz ile gelerek tecrübelerini paylaştı.söyleşide İmam Hatip Okullarının dünü ve bu günü değerlendirilerek ,okullarımızın günümüz gençliği için öneminden bahsedildi.Proğrama katılan değerli hocalarımıza teşekkür ederiz.

Mrt

2021-2022 Eğitim -öğretim Mart Ayı KTS etkinlikleri kapsamında okulumuz kütüphanesi öğretmen ve öğrencilerimizin katkıları ile yeniden düzenlenmiş ve güncel yayınlar ile zenginleştirilmiştir.Ayrıca okulumuz zemin  katı öğrenci dinlenme alanına güncel dergi ve kitapların bulunduğu okuma köşesi oluşturulmuştur.

Mrt

Kalite takip sistemi "Akademik Gelişim" alanı konusu olan Temel eğitime bağlı 8.sınıf öğrencilerine yönelik okulumuzun sunduğu imkanları ,mezunlarımızın başarılarını içeren bilgilendirici tanıtım ve afiş çalışmaları yapılmıştır. Bu bağlamda okulumuza en fazla öğrenci gönderen kardeş okulumuz Kemalpaşa İmam Hatip Ortaokulu öğretmen ve öğrencilerini misafir ederek okulumuzun tanıtımı yapılmıştır.İlçemizin diğer okulları bağlamında tanıtım faliyetleri  yıl sonuna kadar devam edecektir.

Ock

Her öğrenci cevherdir. Herkesin doğuştan eğilimli olduğu bazı yetenekleri vardır. Eğitim kurumlarının görevlerinden biri de öğrencilerde var olan bu özel yetenekleri ortaya çıkaracak katılım esaslı sosyal ve eğitsel aktiviteler yapmaktır. Bu anlayış doğrultusunda rehberlik uzmanı desteğiyle çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özellikleri dikkate alınarak öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda, öğretmenler kurulu kararıyla sene başında aşağıda belirtilen öğrenci kulüplerimizi kurduk

   Her öğrencimizin en az bir kulübe üye olması sağlanmış olup, sene başı oluşturulan faaliyet programları kapsamında çalışmalarına devam etmektedirler.

   Öğrencilerimizin dönem boyunca yaptığı çalışmalar e-okul sistemine işlenmektedir.

Ock

Okulumuzdan 2020-2021 eğitim- öğretim yılında başarılı olarak mezun olmuş ve üst öğrenimine devam eden öğrencilerimizi mevcut öğrencilerimiz ile buluşturduk. Bilhassa 12.sınıf öğrencilerine YKS'ye hazırlık sürecinde yaşadıkları tecrübelerini anlatmak üzere sınıflarında öğrencilerimizi ziyaret ettiler. Ziyaretlerinde sınavın öneminden, planlı ve programlı çalışmanın faydalarından bahsettiler. Sınava hazırlanan 12. sınıf öğrencileri mezun öğrencilere sınavla ilgili yaşadıkları kaygılardan söz edip sorularını yönelttiler. Mezun öğrenciler, sınava hazırlıkta kaygı yönetimi ile nasıl başa çıktıklarına dair öğrencilere tavsiyelerde bulundular. Ziyaretlerinden dolayı öğrencilerimize teşekkür eder, eğitim hayatlarında başarılar dileriz

Ock

  Teknolojinin hızla gelişmesi ve çocuklarımızı adeta kapsamı alanına alarak  onları bir kitabın sayfaları arasında dolaşarak anlatılan meseleler üzerinde düşünmekten kendilerini ifade etmek için kelimelere ihtiyaç duymaktan alıkoyduğunu görmekteyiz .öğrenciler gün geçtikçe bir kitabın sayfaları arasında dolaşmanın ,edebi eseri okurken duyulacak hazzın ,bir masalın içinde hayaller kurmanın uzaklarına doğru savrulmaktadırlar.

      Okul kütüphanelerinin öğrenciler nazarında soğuk,tozlu ,kasvetli ,mutlak sessizliğin hakim olması gereken yer olmaktan çıkararak hayatın tam içinde cazip bir mekan haline getirilmesi öğrencilerimizin günün her saatinde bu mekanları aktif  kullanarak birer cazibe merkezi haline getirmeği amaçlamaktayız.

Ock

Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne ait web sitelerini okulumuz idareci ,öğretmen ve öğrencilerimiz ile birlikte inceleyerek eğitim öğretim ve faaliyetler açısından yapılması gerekenler hakkında istişarelerde bulunuldu:

     Web sitelerinin tasarım ve içeriklerinin gayet başarılı olduğu vurgulandı.

     Derslerin işlenişi ve faaliyetlerde site içeriklerinden faydalanılması.

     Hazırlanan materyallerin ders dışı etkinliklerde de kullanılması,

      Okullarda yapılan çalışmaların örnek çalışma faaliyetler olarak paylaşılmasının okulun tanıtımı ve yapılacak çalışmalarda motivasyon sağladığı vurgulandı.